Powered by Spearhead Software Labs Joomla Facebook Like Button

Bieganie – sposób na schudnięcie?

Bieganie – sposób na schudnięcie?


Przeciętny człowiek z niewiadomych powodów myśli, że biegaczem trzeba się urodzić. Jestem zdania, że wszyscy jesteśmy tacy sami. Jedyne, co może wyróżnia biegaczy, to wsłuchiwanie się w potrzeby swojego organizmu i psychiki oraz w potrzeby żywieniowe.

Jedną z dziedzin, w której niczym się oni nie różnią od innych, jest przywiązywanie wagi do zawartości tłuszczu w pokarmach. Wielu biega po to, by albo zgubić wagę, albo utrzymać ją w zdrowych granicach. Tacy biegacze - jak pokazują nasze badania - zwracają szczególną uwagę na to, co jedzą. Wiedzą, że nie samo bieganie wpływa na sylwetkę. Zdają sobie sprawę, że powinni stosować dietę niskotłuszczową, ale bogatą w węglowodany, które dostarczają siłę do uprawiania sportu.

Biegacze wierzą w cudowną żywność zupełnie tak jak wierzą w cudowne metody treningowe. Ciągle szukają specjalnych produktów lub metod, które sprawią, że będą szybsi i silniejsi. Nawet jeżeli zdają sobie sprawę, że jest to mało prawdopodobne, i tak mają nadzieję. Pyłek pszczeli, algi, żeń-szeń. W swoim czasie wszystkie z nich reklamowano jako żywność ergogeniczną, to znaczy taką, która polepsza wyniki. A to tylko niewielki ułamek takich produktów. Aminokwasy. Chińskie zioła. Lista jest długa. Specjaliści od spraw żywienia sportowców nie wierzą jednak w ich siłę twierdząc, że anegdoty i dowody nawet najsławniejszych zawodników nie są uznawane naukowo.

reklama

Bez dowodów uzyskanych na podstawie surowych eksperymentów, specjaliści nie biorą poważnie pozytywnych opinii na temat cudownych produktów żywnościowych. Nie oznacza to jednak, że dietetycy sportowi nie wierzą w moc zdrowej żywności. Najlepszym sposobem na znalezienie najlepszych dla siebie produktów jest wypróbowanie kilku z nich i sprawdzenie, które działają na nas najlepiej. Produkt, który dla jednego czyni cuda, niekoniecznie musi być tak cudowny dla każdego z nas. Każdy człowiek jest niepowtarzalny, może w indywidualny sposób reagować na poszczególne produkty.

Po 12 latach od chwili, gdy zacząłem biegać, usiadłem, aby spisać, jakie produkty działają na mnie najlepiej. Miałem właśnie zacząć kolejne poważne treningi i chciałam się upewnić, czy „pokrywam” swoje żywnościowe zapotrzebowanie.

Zobacz również: