Powered by Spearhead Software Labs Joomla Facebook Like Button

Kup rower na miarę

Kup rower na miarę

Nie wiesz, który rower kupić. Pomożemy Ci wybrać właściwy, na miarę Twoich oczekiwań i ergonomicznych potrzeb. Wielu z nas zastanawia się jaki sprzęt wybrać. Który rower będzie dla nas odpowiedni?

Dokonując zakupu roweru, kierujmy się kilkoma zasadniczymi kryteriami. Do najważniejszych niewątpliwie należą: klasa produktu, materiał, z którego został wykonany - rama, rozmiar i geometria ramy - geometria i dopasowanie ramy, a także dodatki i akcesoria.

KRYTERIA DOBORU ROWERU:

I. KLASA PRODUKTU

TREKKING/CROSS – to grupa rowerów przeznaczonych na wycieczki rowerowe. Wszyscy, którzy preferują przyjemną i relaksującą turystykę rowerową powinni wybrać jeden z modeli należących właśnie do tej grupy. Rowery trekkingowe posiadają wszystkie najważniejsze cechy rowerów z grupy CROSSWAY. Większe i smuklejsze koła o powiększonej średnicy zewnętrznej opony łatwiej pokonują nierówności. Delikatniejszy profil bieżnika zmniejsza opór podczas jazdy. Konstrukcja umożliwiająca wyprostowaną sylwetkę i bogate wyposażenie zapewniające komfort podczas długiej wycieczki. Dodatkowo zostały wyposażone w: błotniki, oświetlenie przednie i tylnie oraz bagażnik, mają zamontowany dzwonek.

Rowery crossowe są uboższe w wyposażenie dodatkowe, posiadają bardziej sportową geometrię i są budowane z lżejszych materiałów.

reklama

CITY – to grupa rowerów uniwersalnych, szybkich i sprawnych. Każdy szczegół przemyślany pod kątem optymalnego poruszania się po mieście. Wysoka pozycja pozwala na bezstresową obserwację jazdy innych użytkowników ruchu ulicznego. Specyficzna konstrukcja ramy oraz duże koła ułatwiają poruszanie się w gęstej, zurbanizowanej przestrzeni. Wyposażony w: błotniki, komplet oświetlenia, bagażnik, koszyk. Ci, którzy wykorzystują rower do przemieszczania się w miastach, docenią komfort jazdy: lekkość, zwrotność, ergonomiczną pozycję ciała oraz relację tułowia do ramion. Atrakcyjne połączenie nowoczesnej elegancji ze zdrowym trybem życia.

MTB SPORT – to grupa rowerów przeznaczonych do wypraw w cięższym terenie. Dzięki amortyzacji można pokonać każdą przeszkodę a granice wyznaczone przez przyrodę i środowisko miejskie znikają kiedy użytkownik jedzie rowerem amortyzowanym. Rower warty polecenia osobom szukających wrażeń i nie chętnych do kompromisów. Amortyzacja wspomaga wysiłek mięśni i zwiększa efektywność jazdy. Zwycięstwo konstrukcji i ogumienia w starciu z asfaltem, bitym i skalistym podłożem.

DZIECIĘCE – w tym segmencie znaleźć możemy zarówno rowery dla maluchów, jak i młodzieży. W rowerze dziecięcym wszystkie części muszą być odpowiednio dobrane do dziecięcej budowy ciała – amortyzatory z miękką sprężyną, wygodne uchwyty na kierownicę, a klamki i manetki dopasowane do wielkości dziecięcej lub młodzieżowej dłoni. Dodatkowym wyposażeniem rowerów dziecięcych są światła odblaskowe, poprawiające widoczność młodego rowerzysty na drodze, a dla tych najmniejszych boczne kółka pomagające w nauce jazdy na rowerze.

II. RAMA

Aluminium - stopy aluminiowe to obecnie najpopularniejsze spośród materiałów konstrukcyjnych ram rowerowych.

Producenci i nabywcy przy wyborze aluminium kierują się przede wszystkim niskim ciężarem (ok. 1/3 ciężaru stali o tej samej objętości) oraz odpornością na korozje.

Co daje użytkownikowi rama aluminiowa:

√ większa dynamika jazdy

√ większa precyzja

√ łatwość manewru i rozpędzania się

√ lepsze parametry wytrzymałościowe i odporność na korozje

√ większy komfort w przenoszeniu i transporcie roweru

√ zróżnicowana konstrukcja – lepsze kąty

Każde 100 zł zainwestowane w rower na ramie aluminiowej jest oszczędnością 1000 zł, jaką można otrzymać w wyniku dłuższego użytkowania i eksploatacji roweru.

III. GEOMETRIA I DOPASOWANIE RAMY

Geometria ramy jest wynikiem dostosowania roweru do ciała użytkownika. Dopasowanie przekłada się na ergonomię i możliwość pełnego wykorzystania potencjału rowerzysty.

Wysokość ramy musi zapewniać dostateczny dystans pomiędzy górną rurą ramy a kroczem. Ma on pozwolić na bezpieczne zeskoczenie z pedałów bez przykrych konsekwencji. W rowerze rowerzysta, kiedy stoi okrakiem nad rama, musi mieć możliwość uniesienia przedniego koła co najmniej 15 cm nad ziemię. W rowerach przeznaczonych do użytkowania w łatwiejszym terenie rama może być nieco wyższa, czyli koła nie trzeba unosić tak wysoko, wystarczy 10 cm. Na wsporniku siodełka znajduje się specjalny znacznik informujący o maksymalnym wysunięciu go z ramy. Pod żadnym pozorem nie wolno go przekraczać nawet o centymetr! Grozi to wypadkiem, uszkodzeniem ramy, a w najlepszym wypadku całkowitym zniszczeniem wspornika. Rowerzysta musi mieć możliwość optymalnego wyprostu kolan. Tak naprawdę do optymalnej wysokości siodełka trzeba niestety dojść metodą prób i błędów.

Zobacz również: