Powered by Spearhead Software Labs Joomla Facebook Like Button

Drugie śniadanie dla dziecka do szkoły

Drugie śniadanie dla dziecka do szkoły Jeśli dziecko nie je w szkole obiadów, musi mieć zawsze ze sobą drugie śniadanie. W sklepiku może nie mieć wyboru, by kupić sobie coś zdrowego.
 
 

Każdy rodzic wie, że by głowa mogła prawidłowo funkcjonować, trzeba dostarczyć jej najlepsze paliwo. Jak powinno wyglądać zdrowe drugie śniadanie dla dziecka do szkoły?
 

Nie taka kanapka straszna, jak ją malują
 

Kanapki stały się ostatnio niemodne, więc rodzice czują się w obowiązku wymyślać coraz to bardziej kreatywne posiłki, byle tylko nie były to dwie złożone kromki chleba. Tymczasem to doskonały pomysł na drugie śniadanie… pod kilkoma warunkami.

Po pierwsze, najzdrowsze jest pieczywo pełnoziarniste, które – w przeciwieństwie do białego chleba i wieloziarnistego, nie zawiera zazwyczaj domieszki mąki pszennej. Jest za to cennym źródłem węglowodanów, które uwalniają się powoli, zapewniając dziecku energię na dłuższy czas niż np. słodkie rogaliki czy bułki.

Po drugie, w kanapce powinno znaleźć się jak najwięcej zieleniny: szpinaku lub sałaty bogatych w żelazo i kwas foliowy, świeżego ogórka i papryki, które dostarczają witaminy C. Jej odpowiedni poziom ważny jest szczególnie w okresie jesiennym, gdy jesteśmy bardziej narażeni na przeziębienia.

Odpowiednie ilości białka zapewniają: tuńczyk, indyk, kurczak, ser biały. Jeśli robimy kanapki na słodko, zastąpmy krem czekoladowy masłem orzechowym. Zwróćmy uwagę, by nie zawierały dodatków w postaci oleju i cukru. Zapewniamy, że masło migdałowe lub z orzechów arachidowych bez wzmacniaczy smaku jest równie pyszne, co produkty popularne z reklam.

reklama

 

Co zamiast kanapek do szkoły?
 

Jeśli dziecku znudziły się już kanapki, warto przygotować coś innego: rollsy, twistery, jogurt z dodatkami, musy, owoce. Najważniejsze, by pociecha w szkole otrzymała zbilansowany posiłek i nie sięgała w zamian po słodycze.
 

Przykładowe pomysły na drugie śniadanie zamiast kanapek:
 

Spring rollsy z sałaty

Kolorowa sałatka z kurczakiem

Pasta kanapkowa z marchewki pieczonej (odpowiednia np. do wafli ryżowych)

Pasztet z białej fasoli z suszonymi pomidorami

Owsianka na zimno z marchewką

Gdy Twoja pociecha nie może oprzeć się czekoladzie i chipsom, sprawdź, jak możesz nie odmawiać dziecku przyjemności, a jednocześnie ochronić jego zdrową dietę.

Zamiast słodyczy - domowe wyroby:
 

Orzechowe batoniki z czekoladą

Batoniki proteinowe z ciecierzycą

Batoniki z żurawiną i pomarańczą

Batoniki z komosy ryżowej z pistacjami
 

Dlaczego drugie śniadanie jest ważne?
 

Dzieci, które nie jedzą nic w szkole, mają gorsze wyniki w nauce niż te, które odżywiają się zdrowo. Nie ma w tym nic zaskakującego. Młode organizmy pracują cały czas na wysokich obrotach. Gdy zabraknie źródła zdrowej energii, zanika koncentracja i pojawiają się problemy z pamięcią.

Jeśli nastolatka buntuje się przeciw drugim śniadaniom w trosce o prawidłową wagę, należy powołać się na fakty: długie przerwy między posiłkami przyczyniają się do spowolnienia metabolizmu. Wskutek tego, organizm nie potrafi prawidłowo przetrawić pożywienia i magazynuje nadmierną ilość tłuszczu.
 

W co pakować drugie śniadanie?
 

Nie należy pakować żywności w jednorazowe opakowania plastikowe. Więcej na ten temat znajduje się w artykule: Czy plastik jest szkodliwy dla zdrowia? Bardzo wygodne i ekologiczne są torby papierowe – po zjedzeniu śniadania, dziecko może nie martwić się opakowaniem i wyrzucić je. We wszystkich szkołach obowiązuje segregacja odpadów, więc torba zostanie ponownie przetworzona.

Tekst: KM
Zdjęcia: Shutterstock, Pixabay